سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سپارنده دانش نزد غیر اهل آن، مانندآویزنده گوهر و مروارید و طلا بر گردن خوکان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 90 شهریور 14 , ساعت 10:6 عصر

 

شهید اسدالله رئیسی : ملت مسلمان ، مذهب ما ضامن خون شهدااست اگر از اسلام و قرآن و خون شهدا پاسداری نکنید مسئولید در روز قیامت.

طلبه شهید عبدالمجید قنبری : آگاه باشید که حجت خدا بر همه ما تمام شده ، خون این شهدا گریبان مارا در صحرای محشر می گیرد.

شهید امید رضا گنجی پور : به انقلاب اسلامی  وفادار و پایدار باشید ، ما در دریایی از نور زندگی می کنیم و قدر این نور را نمی دانیم و این نور ، نور ولایت فقیه است.اما را تنها نگذارید و خاموش کنندگان این نور و کسانی که مذبوحانه سعی در خاموش کردن این نور میکنند را امان ندهند !

شهید پرویز باقری : سفارش ما رزمندگان به جوانان و ملت عزیز ایران و آیندگان این است که دشمن نه به دین ما رحم خواهد کرد نه به کشورمان.

شهید کرامت حیدری : همیشه حامی ولایت فقیه و روحانیت مبارزه باشد ، که حمایت از ولایت فقیه و روحانیت حمایت از اسلام است و نگذارید بار دیگر عمّال شرق و غرب در کشور اسلامیمان نفوذ کند.

شهید سیروس بدرالدینی: از ملت قهرمان پرور ایران می خواهم که راه امام را پیش گیرند و راه پیامبران و امامان را طی کنند.

شهید علی اکرامی : فرزندان خود را چنین بار بیاورید که به محض احساس خطر برای اسلام ، آنهاپیش قدم باشند و با دشمنان دین بجنگند و شما را سفارش بع اطاعت از امام و دستورات قرآن می کنم.

شهید سلیمان مریدی : من در پی پاسخ گفتن به ندای حسین که در صحرای کربلا فریاد زد ( حل من ناصراَ ینصرنی ) به جبهه قدم گذاشتم و من با خدای خود عهد می کنم که به اسلام و امام وفادار خواهم بود.

شهید عبدالغفور ضعیفی : وصیتم به شما عزیزان این است که همواره راه شهدا را ادامه دهید و از حالت بی تفاوتی بدر آیید که در فردای قیامت بی جواب نمانیم.همواره پشتیبان ولایت فقیه باشید.

طلبه شهید اصغر موسی زاده : این انقلاب را حقظ کنید تا آن را بدست صاحب اصلیش امام زمان (عج) بدهید.

شهید علی خرمی : خطاب به دانش آموزان : درس بخوانید و همیشه در خط امام و روحانیت باشید چون انقلاب به شماها احتیاج دارد.

شهید حسن ذاکری قشمی : خود را برای سختیها و رنجها و مشقتها آماده سازید زیرا راه اسلام در پیش گرفتن با رنج و مشقت همراه است ، اسلام را زنده کردن خون می خواهد.

شهید باران دژواخ : پیام من به ملت غیور و شهید پرور ایران این است که برای خدا جهاد کنید ، راه شهدا را ادامه دهید و رسالت آنها را بر دوش کشید.

شهید محمد صابری : مثل اهل کوفه بی وفا به امام و امت نباشید ، به یاری امام زمان خود بشتابید و گوش به ندای رهبر باشید ، پیرو او و اهدافش باشید و به فرمان او عزم نبرد در راه خدا بنمایید.

شهید علی ابسواران : ما باید در راه اسلام فدا شویم چون که رسول اکرم (ص) هم فدای اسلام شد ، سید الشهدا (ع) هم فدای اسلام شد ما باید فدای اسلام بشویم تا اینکه اسلام زنده بماند ، چون که اسلام با خون رشد می کند.

شهید علی رضائی سردره : اکنون که انقلاب اسلامی به خواست خداوند متعال و رهبری های حضرت امام می رود تا پایه های ظلم را در سراسر جهان متزلزل نماید دشمنان اسلام با هر وسیله ی ممکن می خواهند مانع از پیروزی قطعی این انقلاب عظیم الهی شوند بر همگان است که با آنچه در توان دارند نگذارند که توطئه دشمنان به مرحله عمل در آید و با شرکت همه جانبه در صحنه مبارزه و پیکار موجبات پیروزی سریع را فراهم آوردن.

شهید اسفندیار داج : شهادت : به طور یقین درک کرده ام که شهادت تصادفی نیست بلکه لیاقت و سعادتی است بزرگ ، اگر تمام جمعیت دنیا برای اسلام قربانی شوند کم است زیرا انقلاب اسلامی با خون رشد کره ، از این ملت می خواهم که در پشت جبهه و در پشت سر امام باشید و از این رهبر اطاعت کنند.

شهید فریبرز فرزاد امیر ابراهیمی : شما از بزرگ پاسدار اسلام سرور آزادگان حسین بن علی (ع) درس بگیرید که چگونه در صحرای کربلا حماسه آفرید و مرگ در راه خدا را بر مرگ با ذلت ترجیح داد مبادا در خوال غفلت باشید.

شهید اسفندیار خاگو : ای امت شهید پرور ایران تنها راه نجات اسلام و رهایی مستضعفین و پیروزی نهایی ، پشتیبانی قاطع و بی دریغ از دولت جمهوری اسلامی و پیوستن به خط اصیل اسلام محمد (ص) است ، در هر کجا هستید از روحانیت دفاع کنید تا اسلام را به تمام جهانیان بشناسانید.

شهید احمد بلالی پور : عید ما آن روزی بود که از ظلم آثاری نباشد و به یاری حق می روم که کمال انسانی خود را و تحول معنوی و روحی ام را در جبه های نبرد و کربلای ایران بیابم.

شهید حمزه رستاخیز : پدر و مادر ، چون من درس آزادی و آزادگی حق را از راهنما و رهبرم آموخته ام الان چه فرق لا زمان امام حسین (ع) دارد.

شهید رضا رایکا : باید خواهران همچون زینب پیام رسان خون شهدا باشند.

شهیدخلیل عجم قشمی : فقط پشت سر امام و روحانیت مبارز اسلام حرکت کنید.

شهید شهباز بنی اسدی : من به افتخار این راه را انتخاب نموده ام و این راه انبیاء و اولیاء من است و از شما می خواهم که بعد از من ادامه دهنده راهم باشید و پاسدار خون شهیدان باشید که در راه دین و این مملکت خون خود را داده اند.

شهید ابراهیم مهیادی : برادران رزمنده ، راه شهیدان را فراموش نکنید راهی که امام ما رفته را ادامه خواهیم داد!

سردار شهید اسحق دارا : بدانند که من آگاهانه به این راه پا نهادم و به خواست خداوند سبحان تا بتوانم دین خود را به این انقلاب و جمهوری اسلامی ادا نمایم و از شماها می خواهم که صبر انقلابی داشته باشید و ایمان خود را قوی و مستحکم کنید.

شهید غلامرضا عوض پور : شما ای امت شهید پرور ایران تا آخرین قطره ی خون خود در راه پیشرفت تعالیم عالیه اسلام دریغ مدارید.

شهید محمد جعفری : هیچوقت از خط امام عزیزمان خمینی بت شکن و خط روحانیت مبارز که همان خط امام است جدا نشوید.

شهید حسین الله پرست : به فرمایشات رهبر بزرگوارمان حضرت امام خمینی توجه کنید و بدانید نافرمانی از او باعث ناراحتی امام زمان (عج) می شود.

شهید محمد باقر احمدی : از ملت شهید پرور ایران تقاضا دارم که همیشه وحدت خود را حفظ کنند ، پشتیبان امام امت باشند و حتی برای یک لحظه امام را تنها نگذارید.

شهید یعقوب آرامش : امام را یاری کنید و قدر آن را بدانید که چنین رهبر دلسوز و اگاه ، مدیر و مدبر هنوز تاریخ بعد از اسلام به خود ندیده و تا آخرین قطره خون خود دست از یاری او نکشید.

شهید غلامعباس داج : و اما تو ای رهبر بزرگ به جدت قسم تا یک قطره خونی که در بدن داریم به فرمان تو که فرمان ائمه علیهم السلام است از پای نخواهیم نشست.

شهید حمید شیخی فینی : شهادت یک زندگی دوباره است که انسان در جهان دیگر شروع می کند.

شهید علی هرمزی : وصیتنامه خود را با قلبی سرشار از عشق و غلاقه به شهادت آغاز می کنم ، می روم تا این آتشی که در درونم مستعل گشته با دیدن خدای خود آن را خاموش کنم.

شهید حسن اعمی  : امام را تنها نگذارید تا انشاءا.. این انقلاب متصل به انقلاب جهانی مهدی (عج) گردد و برای مبارزه با آمریکا خود را آماد سازیم.

شهید جعفر پاینده : برادرانم همیشه در خط امام باشید ، برادرانم شعار مرگ بر آمریکا یادتان نرود که امام می فرماید دشمن اصلی ما آمریکاست.

شهید جمادی پور بندری : از اسلام منحرف نشوید که راه حق همان راه امام و خداست و از راهی که باطل است باز گردید و به راه حق بپیوندید چون ما از اوییم و به سوی او می رویم.

شهید سید ابوالفضل عمرانی : همیشه حافظ (رهبری) و آرمانهای او باشید تا ظهور حضرت مهدی (عج) که بدست مبارکش پرچم اسلام سر تاسر دنیا بر افراشته و به اهتزاز در آورد.

شهید کاظم عباس زاده : از انقلاب اسلامی با جان و دل حفظ و مواظبت کنید حتی اگر خواسته شد از جان مایه بگذارید.

شهید حسین رایکا : خواهران و برادران نماز و روزه ، قرآن و دعا به پا دارید و نماز جماعت و آن نماز سیاسی عبادی ، همچنین نماز جمعه را بپا دارید.

شهید علیرضا آرمات : وای مسئولین نکند خدای ناکرده انقلاب و مردم را فدای منافع شخصی خودتان کنید ! نگذارید تاریخ مشروطه تکرار شود.

شهید محمد بازماندگان : ارواح شهداء وقتی آرام خواهد گرفت که اسلام در ایران و سپس در جهان مستقر شود و امام مهدی (عج)پرچم اسلام را در جهان به اهتزاز در آورد.

شهید موس درویشی : خوشا به حال کسانی که تا آخرین لحظه عمر خود امام و اسلام را تنها نگذارند.

شهید پرویز سید آبادی : از این انقلاب حفاظت کنید ، شما برادران مومن سعی کنید نماز را به موقع بخوانید.

شهید عبدالمجید رضایی : از امت شهید پرور می خواهم که به رهنمود های امام گوش فرا دهید و به آن عمل کنید.

شهید احمد مجرد : همه چیزمان را مدیون خون شهدا می دانیم شهیدان که با خون خود انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و تاریخ خون بار آن را نوشتند.

شهید بهزاد پرسومی : آیا وقتی که آخر این دنیا مرگ است حیف نیست که مرد در بستر بمیردمرد باید مرد میدان باشد و مبارزه کند و حق دیگران را از دست غارتگران بگیرند.

شهید سید علی جاهد : امام فرمودند در صحنه های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و نظامی حظور فعال مردمی داشته باشید !

شهید حسین درویشی : وصیت می کنم که تا آخرین نفس و آخرین قطره خون خود در راه آرمان و اهداف انقلاب اسلامی ایران بجنگم و از پای نمی شینم تا حکومت عدل اسلامی در جهان پیاده شود.

شهید غلام آبسینه : امام عزیز که واقعا منت خداوندی است که برای راهنمایی ملت جهان فرستاد از خداوند توفیق روز افزون آن حضرت خواهانم و امید وارم که در روز قیامت شفیع ما باشد.

شهید حسن کهوری زیارتی : وصیت من این است به شما تا آنجا که می توانید با جان و مال اسلام را یاری کنید.

شهید غیب الله سلیمانی : پیرو خط امام و ولایت فقیه بوده و باشید.

شهید حسن پیشداد : تابع محض ولایت فقیه باشید ، همچنان در صحنه حضور داشته باشید که دشمنان اسلام آرزوی ننگین خود را به گور ببرند!

شهید مهدی پرازین : نگذارید خون شهداء پایمال شود که فردای قیامت مورد مواخذه خدا و همه شهدا خواهید شد.پس خوب از دست آورد های انقلاب پاسداری کنید.

شهید علی آبسواران : شهادت نعمتی است که انسان می تواند با ثروت اینمان آنرا بخرد!

شهید حسین نظری : من از شما تقاضا می کنم بعد از شهادتم یار و یاور امام باشد و امام را تنها نگذارید.

شهید عبدالله جلالی : همانطور که امام فرمودند مساجد را خالی نگذارند ، مسجد سنگر علم و عبادت و تقوا است !

شهید غلام عباس شیخی : ما تا نابودی ظلم از پای نخواهیم نشست و هرگز تن به ذلت و خواری و ننگ و عار نخواهیم داد.


دوشنبه 90 شهریور 14 , ساعت 10:3 عصر

شهید منصور صالحی دومشهری

نوامبر 1, 2007 در 4:35 ق.ظ. · دسته‌بندی شده در شهدای فرهنگی

نام: منصور

نام خانوا دگى: صالحى دومشهرى

فرزند: محمد

تاریخ تولد: 1337/7/1

محل تولد: روستاى دومشهر بخش

مرکزى شهر میناب استان هرمزگان

تاریخ شهادت: 4/10/1365

محل شهادت: جبهه هاى جنوب- منطقه عملیاتى کربلاى 5

سمت: دانش آموز معلم

خلاصه اى از زندگینامه و نحوه شهادت

شهید منصور صالحى دومشهرى در سال 1347 در روستای دومشهر تابعه بخش مرکزى شهرستان میناب در خانواد ه اى مذهبى پا به عرصه وجود گذاشت.تحصیلات ابتدایى و راهنمایى تحصیلى را در همان روستا گذارند. از کودکى در محافل مذهبى شرکت مى کرد. از9 سالگى نماز را بپا مى داشت و از 11 سالگى روزه مى گرفت. از آنجا که علاقه وافرى به شغل مقدس معلمی داشت در تاریخ 28/8/63بمنظور ادامه تحصیل وارد تربیت معلم امام جعفر صادق (ع) شهرستان میناب شد. ایشان در دوران تحصیل از هوش و استعداد بسیار بالا برخوردار بود. تا سال 65 در پایه سوم تربیت معلم مشغول تحصیل بودند. در همان سال دفاع از نظام و اسلام را به کلاس درس ترجیح دادند و به عنوان بسیجى براى دومین بار عازم جبهه هاى نور علیه ظلمت شدند. ایشان در جبهه بعنوان تک تیرانداز دسته سوم یا زهرا (س)گردان 416 لشکر ثاراله بودند. سرانجام در تاریخ 4/10/1365 در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه شربت شهادت را نوشید و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. مدتى مفقود الاثر بودند تا اینکه در تاریغ 19/5/66 پس از 11 سال پیکر مطهر این شهید والا مقام توسط گروه تفحص و معراج شهداى تفحصى به خانواده اش تحویل و در گلزار شهداى روستاى دومشهر بخاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش مستدام باد..

فرازى از وصیت نامه شهید

او مى نویسد: ((ما هم باید مثل یاران و اصحاب باوفاى امام حسین (ع) او را یارى کنیم تا به یارى خدا جنگ به نفع اسلام و مسلمین تمام شود. پدر جان در ایام عملیات هزاران هزار جوان به خون خود غلطان مى شوند. کسانیکه عاشقانه به سوى معشوق خویش پر مى گشایند. آنها که نور چشم و امید هزاران پدر و مادر هستند. من نیز مى خواهم مانند آنها بسوی معشوق خویش بشتابم.))

 

پیوند پایدار (2) دیدگاه

شهد سید عبدالحسین موسوى پور

نوامبر 1, 2007 در 4:32 ق.ظ. · دسته‌بندی شده در شهدای فرهنگی

نام: سید عبدالحسین

نام خانوادگى: موسوى پو ر

فرزلد: سید احمد

تاریخ تولد: 17/10/1334

محل تولد: روستاى شهوار، بخش

مرکزى شهر میناب، استان هرمزگان

تاریخ شهادت:7/11/1365

محل شهادت: پاسگاه زید

خلاصه اى از زندگینامه و نحوه شهادت

برادر شهید عبدالحسین موسوی پور فرزند سید احمد بشماره شناسنامه 107 حوزه یک میناب محل تولد شهوار شهید بزرگوار در تاریخ 6/9/63 در رشته علوم تجربى دوره کاردانى وارد مرکز تربیت معلم شهید باهنر بندرعباس گردید نامبرده از جمله دانمسجویان متعهد و باتقواى این مرکز بود شهید موسوى پور از دانشجویان شاخص تربیت معلم بود که در زمینه هاى پرورشى و مذهبى با سایر دانشجویان و سرپرستان و مربیان پرورشى فعالیت چشمگیرى داشت شهید موسوى پور در خرداد ما ه 1365 با معدل 02/16 از این مرکز فارق التحصیل شد این دانشجو در راستاى انقلاب و خط امام گام برمیداشت همیشه اوقات پیشگام بود و همین امر باعث گردید که این افتخار بنام خود و خانواده و آموزشگاه خود به ثبوت برساند. شهید از افراد فعال و خیر مسجد اصغریه بود. از طریق مسجد به فقر او نیازمندان کمک مى نمود. در نماز جماعت شرکت مى کرد و به نماز اول وقت اهمیت زیادى مى داد. پس از اتمام تحصیل، دفاع از اسلام و اعتقادات خود را بر هر کار دیگرى مقدم دانست و در جبهه حاضر شد و به عنوان آر. پى. جى زن به صف دیگر رزمندگان اسلام پیوست و این حضور سید آنقدر ادامه یافت تا به اجداد مطهرش پیوست.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

پیوند پایدار نوشتن دیدگاه

شهید محمد رضا مبین

نوامبر 1, 2007 در 4:31 ق.ظ. · دسته‌بندی شده در شهدای فرهنگی

نام: محمد رضا

نام خانوادکى: مبین

فرزند: معصومعلى

تاریخ تولد: 5/1/1340

محل تولد: شهر نى ریز استان فارس

تاریخ شهادت: 28/11/1364

محل شهادت: فاو

میزان تحصیلات: دیپلم

محل خدمت: میناب- بخش بشاگرد

خلاصه اى از زندگینامه و نحوه شهادت

شهید محمد رضا مبین در تاریخ 22/8/1362 به عنوان معلم به استخدام آموزش و پرورش شهرستان میناب درآمد. از آنجا که علاقه وافرى به خدمت در مناطق محررم داشت به صورت داوطلبانه عازم خدمت در منطقه محروم بشاگرد گردید. در آنجا به سمت مدیر و آموزگار دبستان روستاى تچک بخش بشاگرد به امر تعلیم و تربیت نونهالان آن خطه محروم مشغول شد. این معلم شهید علاوه بر تدریس دانش آموزان، در هدایت مردم جهت شناخت اهداف مقدس انقلاب اسلامی نیز کوشا بود. سرانجام جبهه نبرد حق علیه باطل را به جبهه تعلیم و تربیت ترجیح داد و عازم مناطق جنگى گردید. سپس در تاریخ28/11/61 در منطقه عملیاتى فاو به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

روحش شاد و یادش گرامى باد.

وصیمت نامه محمد رضا مبین اعزامى از نى ریز فارس

بسم الله الرحمن الرحیم

ربنا افرغ علینا صبرا وثبت اقدامنا

   سلام بر رسول الله سللأم بر شیر بیشه شجاعت على (ع) سلام بر  حسین (ع) و سلام بر مهدى (عج) و نایب بر حقش روح خدا. اکنون که وصیت نامه خودم را مى نویسم نمى دانم چه بنویسم و  چه بگویم چون خدایا تو خود از دل بنده آگاه هستى و بند ه ات را خوب مى شناسى و من خود را لایق نمی دانم که بنام یک رزمنده بنشینم و وصیتنامه بنویسم خدایا چه بگویم وچه بنویسم از اعمال بدم بنویسم از دور بودنم از قافله بنویسم، ولى خوب خدایا تو رئوف هستى و مهربان از تو میخواهم بحق آن خونى که همیشه جوشش آن است که جوانان رابه شورش انداخته و مانند یاران خود امام حسین عاشقانه بسوی تو مى آیند توئى که همه چیز هستى و هرچه بخواهى مى کنى….  و هیچ کارى جز به اراده تو نیست از تو مى خواهم به عزت و جلالت مرا هر آنچه که… خدایا خود میدانى که جز براى رضاى تو و براى یارى دین تو به جبهه نیامدم و از تو مى خواهم که از این بنده و ضعیف این قدم ناچیز را قبول کنى امروز وظیفه تک تک افراد است که راه شهدا را ادامه دهند و نگذارند که این خونها پایمال گردد .


دوشنبه 90 شهریور 14 , ساعت 10:2 عصر

شهید محمد احترامی سرخائی

نوامبر 12, 2008 در 12:54 ب.ظ. · دسته‌بندی شده در Uncategorized

نام شهید : محمد احترامی سرخائی

نام پدر : سلیمان

تاریخ تولد : 4/9/44

تاریخ شهادت : 19/10/65

محمد احترامی سرخائی در تاریخ 4/9/44 در شهر شهید پرور بندرعباس به دنیا آمد و توجوانی 14 ساله بود که راهی جبهه های نور عیله ظلمت شد و سر انجام در تاریخ 19 / 10 /65 ، عملیات کربلای 5 ، منطقه عملیاتی پاسگاه زید ، به شهادت رسید .

فرازی از وصیت نامه  :

اکنون که دارم به عنوان رزمنده به جبهه می روم هیچ آرزویی جز پیوستن به صفوف رزمندگان و نامبود کردن دشمنان اسلام ندارم . همچنان که سراپایم را هیجان گرفته و از عشق به خدا و دیدار مولایم به تپش افتاده است .

پیوند پایدار (1) دیدگاه

شهید موسی آزموده

نوامبر 12, 2008 در 12:52 ب.ظ. · دسته‌بندی شده در شهید

نام شهید : موسی آزموده

نام پدر : حسین

تاریخ شهادت : 9/ 9/ 60

تاریخ تولد : 27/5/42

آنان که بر در گاه داور بر دار عشق رفتند ، همان ستاره جبینانند که رو ز رستاخیز به قافله سالاری حسین ( ع) ، بی سر اما سربلند پا به عرصه  محشر می نهند . شهید موسی آزماده در تاریخ 27 / 5 / 42 در سرزمین شراره های آفتاب ، بندرعباس ، متولد شده او نیز چون غنچه هایی دیگر این باغ نسیم ایمان رقص شهادت برگزیره و در تاریخ 9 /9 / 60 ، عملیات طریق القدس ، منطقه عملیاتی بستان به شهادت رسید . روحش قرین رحمت حق باد .

پیوند پایدار نوشتن دیدگاه

شهید غلامعباس آتش دهقان

نوامبر 4, 2007 در 7:37 ق.ظ. · دسته‌بندی شده در شهید

نام شهید: غلامعباس آتش دهقان

 نام پدر   : سبز على

تاریخ تولد: 1/ 6/ 44

تاریخ شهادت  19/10/65

راست قامتان روزگار، استوار، در میدان نبرد ایستاده اند تا ببینند کیست که بر اسلام شمشیر کشیده است؟ شالید غلامعباس آتش دهقان، شیردلى از نسل سربه داران در سال 1344 در شهر بندرعباس به دنیا آمد. او پس از به پایان بردن دوران ابتدایى و راهنمایى با شروع جنگ تحمیلى به سوى جبهه هاى نور شتافت. آن جا که عطر مهدى (عج) در فضا پراکنده بود. او قبل از عزیمت به جبهه تمامى کتاب هایش را به کتابخانه ى شهید دستغیب بخشید. صوت دلنشین قرآنش تا ابد در جان همسنگرانش جاریست و بالاخره سرمست از عشق على (ع)، در شامگاه جمعه پس از قرائت دعاى کمیل در تاریخ 10/2/62، عملیات بیت المقدس، منطقه ى عملیاتى ام الرصاص به سوى عرش به پرواز در آمد. وقتى آتش عشق به پا مى شود، آتشى که نمى میرد، همیشه در دل کسانى صبح راورق مى زند که سر سپرده ى حریم یارند.

فرازى از وصیت نامه

امیدوارم روزى شاهد آن باشیم که پرچم خونین اسلام بر فراز همه ى مما لک و کشورهاى محروم و مستضعف به اهتزاز درآید و بساط استکبار و استبداد و استعمار جهانى برچیده شود.

برگرفته از کتاب یک خلیج تشنگی

پیوند پایدار (1) دیدگاه

شهید غلام آبسینه

نوامبر 4, 2007 در 7:24 ق.ظ. · دسته‌بندی شده در شهید

نام شهید: غلام آبسینه

نام پدر: شنبه

تاریخ تولد:1/6/44

تاریخ شهادت: 19/10/65

در اولین روز از شهریور ماه سال 1344 در روستای کنارو از توابع شهرستان بندرعباس، شهید غلام آبسینه به دنیا آمد. او که بر پیشانى،خط سرخ شهادت داشت از کودکى به نماز، دعا و قرآن علاقمند بود.دوره ی دبستان را در همان روستای کنارو به پایان برد و براى ادامه ى تحصیل به بندرعباس آمد. شهید غلام آبسینه با وجود این که محصل بود، فعالانه در راهییمایى ها و مراسم مذهبى شرکت مى کرد. او با شروع جنگ تحمیلى به سوى جبهه هاى جنوب عازم،و در عملیات والفجر 1 به شدت مجروح شد و پس از بهبود و بازگشت به جبهه در تاریخ19/10/65، عملیات بیت المقدس، منطقه ى عملیاتى ام الرصاص به شهادت رسید.

پیراهن پاره پاراش را بنگر      زخم تن پر ستاره اش را بنگر
برروی زمین فتادنش را دیدی    برخاستن دوباره اش را بنگر

 

فرازى از وصیت نامه

خدا را شکر مى کنم که توفیق جهاد به من داد و شکر مى کنم که امام عزیز را که نعمت خداوندى است، براى راهنمایى ملت جهان فرستاد وامیدوارم که در روز قیامت هم شفیع ما باشد. همیشه عاشق امام باشید.

برگرفته از کتاب یک خلیج تشنگی

پیوند پایدار نوشتن دیدگاه

شهید علی آبسواران

نوامبر 4, 2007 در 7:23 ق.ظ. · دسته‌بندی شده در شهید

نام شهید: على آبسواران

نام پدر: حاجى

تاریخ تولد: 1/4/48

تاریخ شهادت: 4/ 10/ 65

یاران حسین را نورى بر پیشانى، دلى در سینه است که با آن نور.هدایت مى شوند. شهید على آبسواران در تاریخ 1/4/1348در روستاى کنارو دیده به جهان گشود. او که از کودکى به یاد امام حسین (ع) زنده بود و به ذکر خدا خرسند مى شد، پس از به پایان رساندن دوره ىراهنمایى، براى ادامه ى تحصیل به بندرعباس رفت.وجود برادرى بزرگوار چون شهید محمد آبسواران باعث شد ازکودکى او را سرمشق و الگوى خویش قرار دهد، شهادت برادر عشق وشهامت را، در دل او بیافزاید. شهید على آبسواران با تشکیل کتابخإنه ومطالعه ى کتاب هاى مذهبى و لبیک گفتن به نداى امام در راستاى تشکیل بسیج 20 میلیونى و شرکت فعال در برگزارى مراسم دعاهاى پرفیض کمیل و توسل و آمادگى کافى را براى دیدار دوست پیدا کرد.سرانجام روز وصل فرا رسید، او در عملبات ظفرمندانه ى کربلای4″منطقه ى عملیاتى ام الرصاص در تاریخ 4/10/65 به خیل عظیم یاران حسین (ع) پیوست.فرازى از وصیت نامه:از مال دنیا چیزى ندارم که درباره ى آن بنویسم،، ولى چرا! مقدارى خون ناقابل دارم که آن را هم در راه خدا و رسو ل خدا (ص) انغاق مى کنم.شهادت نعمتى بس گران است که انسان مى تواند آن را با ثروت ایمان بخرد.

برگرفته از کتاب یک خلیج تشنگی

پیوند پایدار نوشتن دیدگاه

شهید عون آبسته

نوامبر 4, 2007 در 7:22 ق.ظ. · دسته‌بندی شده در شهید

نام شهید: عون آبسته

نام پدر: غلام

تاریخ تولد: 1/3/1341

تاریخ شهادت: 24/4/1361

زمین را بنگر. رنگین به خون عون و عباس و جعفر است و آسمان را که هر غروب پیشانى بند سرخ ایشان را بر جبین مى بندد. شهید عون آبسته در تاریخ 1/3/1341 در شهرستان بندرعباس به دنیا آمد. تحصیلاتش را در سن 7 سالگى آغاز کرد و دانش آموز بود و قلم در دست داشت که اسلحه بر دوش گرفت و به سوى جبهه های نبرد با کفار قدم برداشت و در تاریخ 24/4/1361، عملیات رمضان منطقه ى عملیاتى پاسگاه زید به شهادت رسید و فرشتگان از عطر پیکر پاره پاره اش گللاب برچیدند.

برگرفته از کتاب یک خلیج تشنگی

پیوند پایدار (1) دیدگاه

شهید سید احمد هاشمى

نوامبر 1, 2007 در 4:50 ق.ظ. · دسته‌بندی شده در شهدای فرهنگی

نام: سید احمد

نام خانوادکى : هاشمى نخل ابراهیمى

فرزند: سید یوسف

تاریح تولد: 1/7/1344 

محل تولد: روستای نخل ابراهیمی

بخش مرکزى- شهر میناب استان هرمزگان

تاریخ شهادت: 25/4/1361

محل شهادت: جبهه شلمچه

مدرک تمصیلى: فوق دیپلم

شاکرد ممتاز و ثمونه در سطع کشور مرکز ثربیت معلم یزد قسمت از زندیگنامه و خاطرات مرحرم سید احمد هاشمی فرژند مرحوم حاج اقا سید یوسف ساکن میناب جنوب معظم له در یک خانواده روحانی و سادات جلیل القدر در سال 1334شمسى چشم بحهان کشود; دوران خردسالى وى از اخلاق حمیده و صفات  پسندیده مرحوم پدرشان برخوردار بودند تا اینکه در سن چهارسالکى مادرشان برحمت ایزدى پیوست و از شش سالکى مشغول به فراکرفتن قرآن مجید شد که در اثدک زمانى قرآن را یا د گرفت و در سن هفت سالگی وارد تحصیلات ابتدایی شد و هنوز تحصیلات ابتدایى را تمام نکرده که پدرشان نیز برحمت ایزدى پیوست. فلک تا بود اینش کار بود اولیاء و دوستان خدا امتحاناتشان بیشتر است خلاصه ششم ابتدایى را در میناب تمام و از آنجاییکه مرگ پدر و مادر کرد یتیمى بر رخسارشان پاشیده بود زندکى در میناب برایشان سخت و غیر قابل تحمل بود بنابراین به یزد که برادرشان جناب آقاى سید حمزه هاشمى که تحصیل علوم دینى مینمودند رهسپار کردید. در یزد تحصیلات دبیرستانى اش را نیز با موفقیتى چشم گیر و کم نظیر بپایان رسانید. در دوران تحصیلات دبیرستان سراسر فکر و اندیشه اش غرق در جستجو مهمات و مطالعه و تحقیق بود و نسبت به  انجام برنامهای مذهبی فوق العاده عشق می ورزید به طوریکه تلاوت قرآن کریم را در مراسم صبحگاهی و همچنین با نوشتن مقالات و عبارات و نیز از طریق سخنرانیها در کلاس درس و در مجالس مذهبی در ارشاد دیگران می کوشید .

شهید سید احمد هاشمی در موقع مسافرت به شهرهای دیگر بیشتر در فراهم آوری کتابهای مفید و سودمند بحال اجتماع بود . چون از نظر مالی توانایی خرید کتابهایش نداشت ساعتها اوقاتش را صرف نوشتن مقالات در کتابخانه ها می کرد و با قرائت و در اختیار دانش آموزان دیگر گذاشتن در خدمت به اسلام می کوشید. بعد از اتمام دبیرستانها جهت ادامه تحصیل وارد دانشسرای راهنمایی یزد شد و تحصیلات دو ساله دانشسرا را با اخراز مقام اول در ایران بپایان رسانید .

در مسافرتهایی که به شهرها داشت کتابهای مذهبی و مفید به حال اجتماع را فراهم می آورد و لذا اغلب دوستانش را که قصد مسافرت داشتند به خرید کتاب ماموریت می داد بطوریکه در دوران تحصیلات دانشسرا یکی از دوستانش که سفری به اصفهان داشت سفارش نمود تا کتاب غرب زدگی جلال آل احمد را در صورت پیدا کردن برایش خریداری نماید که ضمن سوال دوستش ار کتاب فروشی توسط ساواک اصفهان دستگیر شده و در پی علت یابی و انگیزه خرید کتاب ضمن تماس ساواک اصفهان با ساواک یزد شهید سید احمد را از دانشسرا به ساواک اصفهان احضار می نماید ولی او که ار هوش سرشار و درایت عمیق بر خوردار بود ابتدا کتابهایی که از نظر رژیم منحوس بود را از خانشان به منزل همسایه شان برد و سپس خود را به ساواک معرفی می نماید که اتفاقا خانشان توسط ماموران مزدور آمریکایی ساواک بازرسی می گردد که طبق عمل پیش بینی شده خوشبختانه چیزی دستگیرشان نمی شود . تحصیل سید احمد هاشمی بعد از اتمام تحصیلات و اخذ فوق دیپلم جهت انجام خدمت در مدارس سعادت آبادفارس تدریس می نوماید . در شروع انقلاب خونبار امت شهید پررورمسلمان ایران به رهبری قائد عظیم الشان خضرت امام خمینی ره با سختراتی در اجتماعات  و پخس اعلامیه های امام خمینی در جریان پریروزی انقلاب فعالیت می نماید .   

بعد از پیروزى انقلاب در رابطه با تشکیل هیئت هفت نفره و شقسیم اراضى به منظور قطح دست خوانین، برخود لازم مى داند علاوه بر امر تدریس به عنوان یکى از اعضاى هفت نفره به اسملام خدمت مى نماید شهید سید احمد بعد از 4 سال خدمت در سعادت آباد فارس به یزد منتفل شد. و به عنوان مربى تربیتى در آمورش و پزورش مهریز انجام وظیفه مى نماید.

شهید سید احمد ضمن شرکت در دعاى کمیل همیشه دعا مى کرد که خداوند او دا از سعادت شهادت بى بهره نسازد شهیدى که شبها شبها سجاده اش برای  انجام نماز شب گسترده بود و پیوسته برای شهات و خیلى به سعادت ابدى و رسیدن به لقاء الله ملتمسمانه از خدا استمداد مى جست سرانجام با شرکت پیاپی در نبرد حق علیه باطل نداى امام امت را لبیک گفته و در تاریخ 25/4/61در جبهه به فیض عظیم  شهادت که آرزوی دیرینه اش  بود رسید و به دیدار خدایش شتافت .

یادش گرامى، روحش شاده و راهش پر رهرو پاد در پایان شایسته است جهت پى بردن به روح متعالى مرحوم شهید و عمق سوز و گداز و عشق فراوان سید احمد براى شرکت در جبهه نبرد علیه باطل به درج مختصرى از تقاضاى به جبهه و وصیتنامه اش بپردازیم.

متن درخواست تقاضاى اعزام به جبهه شهید سید احمد هاشمى

از اداره آموزش پرورش شهرستان مهریز یزد:

“ریاست محترم اداره أموزش و پروردش شهرستان مهریز”

احتراما هنگام کارزار است و عاشقان راه حق را پروانه گونه بودن لازم، لذا چون اینجانب سید احمدهاشمى که در قسمت امور تربیتى اداره آموزش وپرورش مشغول انجام وظیفه هستم و در بسیج سپاه جهت اعزام به ببهه ثبت نام نمود. و موافقت ان اداره را ضرورى د یده ا ند. لذا استدعاى عاجزانه مى شود ما را از این خوان گسترده نعمت در جبهه هاى نبرد محروم ننمود. و موافقت خود را اعلام نمائید.

متن وصیت نامه شهید سید احمد هاشمی

بسم رب الشهداء و الصدیقین

در هنگام کوچ قران را گشودم و حاصلش این است که زینت بخش احوالنا این حقیر شد:

ان ا… اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه

آن کس که تو را شناخت جان را چه کند

فرزند و عیال و خان و مال را چه کند

دیوانه که هر دو جهانش بخشى

دیوانه تو هر دو جهان را چه کند 

خداى را شکر که به ما توفیق رهروی راهش را اعطا فرمود که اگر او عنایتى نمى کرد ما جسمى کوچک در بیابان پر فریب که مارهایش هر لحظه به رنگى طمع بلعیدن ما را دارند چه مى کردیم عاشقان روی یار به گرد او مى چرخند و مى سوزند و ما سوختگان راه امامتیم. اینک هنگام عاشوراست و خون و پیام با هم انسانها را مى خوانند و جبهه جلسه امتحانى است به گستردگى همه میدانهاى کارزار و پهنای همه تاریخ که در این جلسه نخست خود را مى آزمائیم که چند مرده حلاجیم و به خودشناسى نائل مى گردیم و خدا ایمان اگر خواند به  لقا ئش مى شتابیم که آه چه زیباست دیدار او… که در همه جا هست و ما از او دوریم وچه بى حیا و بى معرفتیم که یار از من نزدیکتر به من است و این عجیبتر که من از وی دورم. دوست دارم برخیزم این حدیث نوشته شود: من طلبنى وجدنى و من وجدنى عرفنى و من عرفنى احبنى و من احبنى عشقتى عشقته ومن عشقته قتاته. جانا به خرابات آى تا لذا جان بینى جان را چه خوشى باشد هم صحبت جانانه چه زیباست از خود جدا شدن در لحظات اوج با او بودن. خدایا این چه حکایتى است که ایران را یکباره تکان دادى، مگرنه اینکه هر چه داریم از تو داریم و گوهرى که تو ما را اندکى لایق داشتى و به ما نا اهلان دادى تا ما را اهل کند گوهر شب چراغى، پیر مرادى که چراغ در کوچه هاى ظلمانى گرفت و ما را به رهبرى بنام روح خدا، امام خمینى، این شب زنده دار روز فریاد، علیه مستکبران همه تاریخ و فرعونیان و بلعم با عورهاى همه زمانها و همه مکانها، و واى بر ما اگر بدون عشق او بمیریم که اگر مردیم اعمالمان ضایع است. برادران و خواهرانم این مرد الهى را بشناسید، بشناسید، بشناسید و ارج نهید که هر چند قطره دریا را نمى شود محک زد. اینک زمان پر و بال زدن تا کوى دوست فرا رسیده پس سبکبال به پرواز در مى آییم. خدایا بر ما منت نهادى که گفتیم: الهم اجعلنى من جندک واجایتمان نمودى، چگونه شکران این نعمت را بجاى مى آوریم بجز با خونمان و گوشتمان و پوستمان که همه اینها از ما نیست که بر تو منت گذاریم و اینها همه از توست، پس الیه راجعون و ما انا ا…ئیم . برادران و خواهرانم؛ با تقوی و دعا و آگاهى و شب زنده دارى از خود جدا نشوید، و به سوی او اوج گیرید از گرفتاریها و مصائب مهراسید که دنیا میدانگاه آزمایش است ر رو سیاهیم اگر در این پهنه مردود شویم. در طریقت پیش سالک هر چه آید خیر اوست در صراط مستقیم دل کسى گمراه نیست .

 بر در میخانه رفتن کاریگرنگان بود

خود فروشان را به کوی می فروشان راه نیست

بار خدایا دهانهای کثیفى به مقام و رهبرمان و ولایت فقیه توهین کرده و مى کنند، آنها را درهم شکن. خواهران مسلمان ایرانى اسلام تعارف بردار نیست اگر مى گوئی مسلمانی  حجاب یکى از قوانین اسلام است اگر رعایت نکنى در مسلمانى تو شک است، این پوشش مقاومت و حدیث خون فاطمه (س) و فریاد انقلاب زینب و ام کلثوم و سرود  نیایشهاى خدیجه و سنگر دفاعی انقلاب اسلامى و پاسدار تقوى خودت و کیان اسلام را حفظ کن. خدایا برما رحم کن و لحظه ای ما را به خودمان وامگذار، توفیق قدردانى از نعمتهایت و پیروى از نایب امام زمان، روح خدا، جان جانان،  خورشید تابان، امام خمینى را به ما عطا فرما.

الهم اجعل محیا محمد و آل محمد و مماتى ممات محمد وآل محمد

معلم توفیق یافته سید احمد هاشمى – 12/2/61

 


یکشنبه 90 شهریور 13 , ساعت 1:22 صبح

بسیجیان مسجد امام شهدابقیه الله گلشهربندرعباس درعرصه های

مختلف توانسته اندبه مقامات مختلف استانی وکشوری واسیایی

وجهانی دست یابندکه دراین خصوص مقام های اول استانی دررشته

 های فرهنگی تئاتروسرود ومسابقات علمی بسیج دست یافتنددر خصوص

مسابقات ورزشی دررشته های ووشو کاراته کنگ فو بسکتبال هندبال

فوتبال وسایررشته درسطح استان کشور اسیا وجهان صاحب عنوان

باشند.دراین خصوص اقای علیرضا بهرمن قهرمان اسیا وجهان ومربی

گری تیم ملی اقای مهدی فولادی کشکویی قهرمان کاراته درسطح

کشور واسیا  اقای روح اله هرمزی درسطح استانی هندبال اقایان

تختی درویشی جعفری دررشته فوتبال درسطح کشوری اقای طاهر

قاسمی قهرمان کشورواسیا دررشته ووشو درعرصه سیاسی کاندیدای

مجلس هشتم اقای محمد صادق افتتاحی استاددانشگاه وازاعضای

فعال بسیج بقیه الله گلشهر بندر عباس می توان نام بردالبته

دیگردوستان مانند اقای عبدالمجید شهابی درانتخابی تیم بسکتبال

جوانان ودیگردوستان نام برد

واحدفرهنگی پایگاه بسیج بقیه اله گلشهربندرعباس

 


یکشنبه 90 شهریور 13 , ساعت 1:7 صبح

درمسابقات قهرمانی اسیادررشته تالو وسانشو طاهر قاسمی ازاعضای

بسیج پایگاه بقیه الله مسجدشهداگلشهربندرعباس بامربیگری

علیرضابهرمن مربی تیم ملی وبسیجی پایگاه بقیه الله به مقام قهرمانی

اسیا دست یافت به ایشان تبریک می گوئیم

 

مدیریت بسیج پایگاه بقیه الله مسجدشهدابندرعباس


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ